2009. jan. 15.

Mégis, mi vagy ki volt pozitív a rendszerváltásban és azóta? (REV és SUMMA)

Most játsszuk azt, hogy kedélyesek vagyunk. Miért is ne? Ne érjen minket az a vád, hogy lám a magyar monarchisták csak nosztalgiázni (hát nosztalgiázunk mi?), rosszkedvűen odamondogatni (hát rosszkedvűek vagyunk mi?), meg álmodozni tudnak csak (hát álmodozunk mi?). Értékeljünk inkább és mutassuk meg, hogy két lábbal e talajon állunk és az elmúlt időszakot ebben az országban töltöttük, de leginkább jó lenne megtudni, hogy ki, mit gondol az elmúlt húsz évről. A kér(d)és tehát az, hogy MI és KI az, akit vagy amit pozitívnak értékelünk a rendszerváltáskor és az, azóta eltelt időszakban ebben az országban? Lehet sorolni személyeket (nemcsak politikust persze), médiumot vagy éppen egy társadalmi jelenséget, esetleg csak egy könyvet, vagy filmet. Ne legyünk szűkkeblűek nemzetes uraim! A respublika itt van, tehát biztosan van ebben valami jó is, hogyha itt van. Aztán lehet, hogy mégse. A végén kiderül, hogy a jó dolgok nem a respublikához fűzhetőek, hanem azokhoz, akik csak tették a dolgokat, respublika ide, vagy oda. A kérdés attól még kérdés marad persze.

Tessék, csak tessék!

A kommentek eredménye természetesen bekerül a posztba a végén és mindenki nagyon elégedett lesz. Vagy egyszerűen csak okosabb, esetleg dühös.

(Summázva a kommenteket)

Pozitív a II. Magyar Köztársaságban monarchista szemmel is; kommunista zsarnokság megszűnése, a Szent Koronával ékített, eredeti címert kapta meg a nemzet újra, a szólás szabadságának megléte, a vallás szabad gyakorlása, 1956 szabad ünneplése, az egypártrendszer megszüntetése, szabad utazás bárhová, Szent Korona kikerülése a múzeumból, tridenti rítusú szentmisék ünneplése, tradicionális iskola működése. Általánosságban örülünk annak, hogy sok dolog tovább tud élni a "múltból" most is búvópatakokban, és sok minden kikerült a mélyvörös árnyékból. És nagyon örülünk a szép magyar lányoknak továbbra is.

21 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ami elsőjént eszmbe jut, nem annyira a respublika érdeme, mint inkább a zsarnokság megszüntéséé: hogy ma már beszélhetünk olyanról, jobb lenne tán a királyság. Próbáltuk volna meg csak 25 évvel ezelőtt! :)
Folyományaképp: hogy megjelenhetett Pezenhoffer magyar történelme.

gabrilo írta...

Hát, azért akárhogy is, sok pozitívuma van.
Pl. a szüleim már nem kaptak politikai minősítést a Központból, minekutána eltiltották őket a tanult szakmájuktól. Példának okáért a vállalkozások szabadsága jó dolog. Példának okáért az omnipotens kommunista párt uralmának megszűnése jó dolog. (Még akkor is, ha sajnos láthatóan itt maradtak, és működtetik az oligarchiájukat tovább... azért én a széljobb "gengszterváltás" meg "Módszerváltás" kifejetéseit nem hogy nem szeretem, kifejezetten utálom.)
Példának okáért a nemzeti ünnepeken nem verik le rólad a kokárdát (mínusz 2006. okt. 23 ugye).
Esetleg szabadon fejezhetem ki mit gondolok, a keresztények/hívők szabadon imádkozhatnak, és hiába is szeretné a posztkommancs értelmiségi elit, akkor is témává lehet tenni olyasmiket is, amik az ő uralmuk idején tiltás alatt voltak.

Tehát azért szépen lehet sorolni előnyöket - és ezek bizony nem csak "marginális" dolgok.

Névtelen írta...

Szent Korona a parlamentben! Ami sajnálatos módon viszont maradt az a kádári közöny mentalitása az emberekben és a köztársaság...

Névtelen írta...

:)
apropos kokárda... (gabrilo említette)
hát nálam annak kitűzése szóba sem jöhet...
Én a Habsburg-címert szoktam kitűzni márciusban és novemberben és fekete-sárga szalagokat...
:)

És lám, még ezt se verik le rólam!
(próbálnák meg!)

Névtelen írta...

Igen azt azért megakartam kérdezni, h márc. 15-én ki mit tűz ki, de ha az 1848/49-es téma napolva, gondoltam elhalasztom...
Szerintem királyhűeknek sem gáz a kokárda egy napra...

Névtelen írta...

Csabrendeki uram,

hol tett szert Habsburg címerre? Én keresek egy ideje ilyesmit kokárda helyett, de eddig nem találtam. Ha tud valami lelőhelyet, szóljon, legyen oly' kedves.

Névtelen írta...

@ Umnapistim
Bécsben.
A nagyobbik, színeset a Burgban
a kisebbik, aranyszínűt Schönbrunnban
Gyönyörű, kétfejű birodalmi sasok. :)

@ Petya
A kokárda forradalmista-republikánus jelvényként indult Franciaországból. Állítólag szabadkőműves ihletés is közrejátszik. Szerintem gáz.
Megkockáztatom: szerintem a trikolór is.

Névtelen írta...

Ja, és szoktam még viselni egy nagyon szépen kidolgozott nagy-magyar címert (kétoldalt angyalokkal, Szent Koronával... [a Fehérlóból]).
(Fekete-sárga szalagok kíséretében persze, legitimizmusom kifejezéseképp)

Névtelen írta...

Kokárdához:

A fekete-sárgával az a bajom, ami a "labanc" megjelöléssel, hogy egyrészt (feleslegesen) provokatív, másrészt az emberek nemcsak, hogy nem értik a jelentését, de könnyen félre is érthetik. (P. o. manapság szokták labancoknak hívni az MSZP-s bagázst is.)

A fehér kokárdához mit szólnának? Nemzetellenességet nem lehet belemagyarázni, viszont a fehér szín nemcsak nálunk, de több más nemzetnél is az ellenforradalomhoz kapcsolódott, és egész szimbolikája a lehető legpozitívabb konzervatív szemszögből.

Ha már szóba került: szerintem Budavár felszabadítása (szept. 2.)jogosan lehetne a magyar legitimista-monarchisták egyik legfontosabb ünnepe.

Névtelen írta...

@ Csabrendeki: Hát ez az érvelés elmenne, hha 1890-t írnánk, és egy konzervatív (early Apponyi) ogy.-i képviselővel társalognék, de ma..

Akkor ma is utáljunk mindenféle nacionalizmust, csak a dinasztiahűség legyen a fontos? Mint Benedek Lajos vagy Gyulay Ferenc? Mert a nacionalizmus 1848-ban egy új, liberális, baloldali eszme volt, de maa? A monarchizmus, legitimizmus és konzervativizmus nem anakronisztikus, nem idejétmúlt, de ez igen. Változnak az idők, és sztem fontos lenne, h ma egy konzervatív ne azt jelentse amit 140 évvel ezelőtt.

"A kokárda forradalmista-republikánus jelvényként indult Franciaországból. Állítólag szabadkőműves ihletés is közrejátszik. Szerintem gáz." --> Akkor ezen logika szerint egy antiszemita ne használjon számítógépet mert azt meg egy magyar zsidó találta föl! Teljesen más ma már a kokárda, sztem egy monarchista is nyugodtan hordhatja egy napra. Ma már. Persze saját döntés, ha te nem fogod, de nem ókonzervatív legitimistának, hanem nemzetietlen balliberálisnak fognak nézni.

"Megkockáztatom: szerintem a trikolór is." --> Erre már tényleg nem tudok mit mondani, ez meg sztem gáz. Csaka SchwarzGelb, csaka SchwarzGelb? Rendben, de ezek után már tényleg álszentség takarni a dinasztia-imádatot a "Habsburg-seggnyalás"-t (jegyzem meg, Habsburgokkal, Ottóval semmi bajom, sőt! de mindennek van határa). Értem én, h a trikolór is a francia forradalom terméke, de mennyi idő eltelt azóta! Ha egy ellenforradalmi rendszer (Horthy) idején is az volt az ország zászlója, sztem nincs miért ódzkodni tőle.

Fehér szalag/kokárda sztem jó ötlet.

(p.s.: Hát tényleg igaz, h monarchistákat csak az köti össze, h királyságot akarnak mint államforma...:))

Loxon írta...

Mindennemű kokárdával az a gond, hogy a forradalom terméke, ámbár nekem mind a fekete-sárga szalag, mind a fehér kokárda kitűzése szimpatikus gondolat, de talán mégse márc. 15-én, hanem pl. a Verena által említett alkalommal. 1956 emlékére nem kokárdát kell tűzni, hanem bevenni a parlamentet. :>

A posztban feltett kérdésre válaszolva: számomra egyetlen „hivatalos” pozitívum sem ismert. Ami pozitívum ilyen vonalon történt, az legfeljebb 1992-ig történt, azután semmi. Ami jó történt mégis, az nagyrészt inkább valaminek a továbbélése, árnyékból való előkerülése, semmint újdonság.

A Tea-Kör 2008-ban nyílt meg. :>

A közben eltelt időben a pozitívumot számomra a magyar tradicionális iskola működése jelentette, ezen kívül katolikus vonalon voltak még értékes és üdítő jelenségek, szerzetesrendek (pl. Sarutlan Kármelita nővérek) újraéledése és tevékenysége, tridenti rítusú misék rendkívül színvonalas újjáélesztése stb.

Ezen kívül, azt hiszem, csak a szép magyar leányok adtak némi vigasztalást a küzdelemtől fáradt lelkeknek. :>

Névtelen írta...

@ verena
Egyrészt azt írod: a fekete-sárgát senki nem érti, másrészt azt, hogy provokatív. Hogy fér ez össze? Ha nem értik, nem is provokálja őket.
Nem gondolod.
Az MSZP lelabancozása ellen pedig, mi monarchisták, tiltakozzunk, mert ez azon az alapon megy, miszerint "aki magyar velünk (kurucokkal) tart" - vagyis, ha valaki másképp gondolkodik, pl. a királyról, az nem magyar.
A labanc valóban csúfnév volt, de a kuruc is. Ha a kuruc vállalja kurucságát, mi labancok is vállaljuk azt.

@ Petya
"Akkor ma is utáljunk mindenféle nacionalizmust, csak a dinasztiahűség legyen a fontos?"
A hazaszeretet szerintem nem egyenlő a nacionalizmussal. Én a nacionalizmust valóban elítélem, de hazaszerető vagyok.

Utolsó - zárójeles - megjegyzésedhez: Igen, és ezeken felül kell emelkedni. Az én kokárda, trikolór ellenességem magánjellegű és semmiképp nem ajánlanám egy mozgalom számára.

@ PHJ
És ajánlanék még egy dátumot, nem ünneplésre, hanem megemlékezésre.
Szeptember 28-án lehetne egy csendes koszorúzást és esetleg egy gyászmisét tartani Lamberg Ferenc emlékére.

És végül általánosan a fekete-sárgához: én ezt a legitimizmus jelképeként viselem és azt száz százalékban kifejezi. Világos, hogy nem október 23hoz illik.

Névtelen írta...

Ez a szept. 2-ás dolog ez tetszik,úgyis egyenesági ősöm volt az egyik katonai (magyar nemesi)egység zászlótartója az ostrom alatt. Túl is élte.


"(p.s.: Hát tényleg igaz, h monarchistákat csak az köti össze, h királyságot akarnak mint államforma...:))"

Ez igaz :))

Névtelen írta...

Kedves Csabrendeki,

"Egyrészt azt írod: a fekete-sárgát senki nem érti, másrészt azt, hogy provokatív. Hogy fér ez össze?"

Jogos, szerencsétlenül fogalmaztam. Két külön rétegre céloztam. (Bővebben most hadd ne kelljen belemennem.)

Természetesen én ezt egy "mozgalomra" értve tartom elsősorban érvényesnek, és konkrétan csak a kokárdával kapcsolatban. Egy emberen az ilyesmi nem feltűnő, de egy nagyobb csoportnál már igen. Így értettem. A császári-királyi jelképekkel semmi bajom, sőt. (Tehát nem úgy értettem, mintha pl. Ön pusztán provokatív szándékkal viselné a fekete-sárga szalagot, de ezt a másik - valamit számító - fél (pl. a nem vulgárnacionalista nacionalisták) nagy valószínűséggel mégis provokációként fogja értelmezni.)

Másik: "Az MSZP lelabancozása ellen pedig, mi monarchisták, tiltakozzunk, (...) Ha a kuruc vállalja kurucságát, mi labancok is vállaljuk azt."

Erre majd máshol bővebben úgyis még ki kell térnem, itt most ezért ezt is mellőzném.

PHJ,

"Ha valaki nem tesz ki egyszerűen semmit sem, akkor egy tecsós konzumer szintjét is jelképezheti, aminél valamennyire egy turbómagyar is jobb."

Engem is ez zavar, volt, aki azt hitte, hogy azért nem teszek ki kokárdát, mert azt "az Orbán kisajátította". Hogyne.

Névtelen írta...

szeptember 2:
Koszorúzás a várban Savoyai Jenő szobránál?
(Megfigyeltétek, hogy sokáig az RTL klubon a reklámok előtt volt látható? :) )

Névtelen írta...

@ verena
:) lám, a viták ellenére több az egyetértés, mint a vitás pont.
:)
(zenei cikk megnyerte a tetszését?)

Névtelen írta...

Csabrendeki:

Hogyne; csak rossz szokásom, hogy többnyire csak akkor szólok hozzá egy témához, ha kritizálni akarok valamit :-)

A. Brucknerről még talán bővebben is írhatna :-)

Névtelen írta...

Látom lehet itt civilizáltan is vitatkozni! Helyes! "Das ist ein Unikum!"

Névtelen írta...

@ PHJ - Jogos, koszorúzás kilőve. :)

@ verena - te tudsz rólam valamit... :)
majd megejtjük, ha PHJ gazdurunk is úgy látja jónak...
:)

Do-Mi írta...

Nem akarok én ünneprontó lenni,de
tényleg annyira szerettek minket a Habsburgok ?
Nekem egy reálpolitikus már 50 évvel ezelőtt elmagyarázta (gyermekkoromban),hogy az egyetlen hasznunk az Unióból az volt,hogy a Bismarcki birodalom nem ért a Lajtáig.Azt is "mesélte" még,hogy Kossuth nem is volt olyan nagy Respublika párti.Elfogadott volna "külön" magyar királyt a H házból. PHJ,ahogy olvasom a dolgait,látom nagy tudású ember,tudja kiröl van szó.Idős mentorom azt is mondta,hogy K még a Francia és az Orosz uralkodóházaknál is tapogatózott ...A pesti forradalmi küldöttségnek (Petőfi is ott volt!) pedig tudjuk mit mondott Pozsonyban...
Mentorom a kurucokról azt tanitotta, hogy nekik köszönhetjük,hogy magyarok maradtunk,a labancokról pedig..hogy egyáltalán még élünk!
Ugye,ugye...azért még tudjuk,hogy:
"..a tömegrendezvényhez tömeg is kell.." PHJ
Máshoz is !!

Névtelen írta...

...és még egy pozitívum: Kossuth-címer contra Koronás címer kérdésben az utóbbi győzelme. Jókor tették fel a kérdést: ma egész biztosan más lenne az eredmény.