2012. febr. 1.

Szellemi szint

A tegnapi nap folyamán az RTL Klub műsorán a XXI. század című műsor volt. Nem fejtem ki a véleményemet a kereskedelmi televíziózás gyöngyszemeiről, ugyanis a választások során hallottam egy támogatandó ötletet, amihez én is ragaszkodom. Igazság szerint a hét nagy részében televízióm sincs, így kivételes eset , hogy este leülök a tv elé. Mindazonáltal éppen Karády Katalin életét mutatta be a műsor, így, gondoltam megnézem. A következő téma Teitelbaum Mózes sátoraljaújhelyi csodarabbbi emlékezete volt. Itt ajánlom a kedves olvasónak, hogy a fent linkelt videót tekerje a 17. perchez és feszült figyelemmel kövesse az eseményeket. Ott ugyanis megtudhatjuk, hogy Kossuth Lajosnak katolikus szülei voltak, valamint szemléltetésképpen láthatjuk az alábbi festményt:



Nem szeretném felsorolni, körülbelül hány embernek ment át a keze alatt ez a felvétel, amíg adásba került. Egy biztos, a környező országokban ez nem fordulna elő. Azt pedig csak bónuszként jegyzem meg, hogy a műsor ismétlés volt. Így tehát kimondhatjuk, hogy eddig senkinek sem tűnt fel, hogy milyen primitív is a kereskedelmi televíziózás piacvezetője. Hol is van ilyenkor a médiahatóság? Ugyanis ez a primitívség sérti a nemzeti érzékenységemet. És az Önökét?

9 megjegyzés:

Petrus Augustinus írta...

Megnéztem, nagyon gáz cucc, ráadásul mutatják egy ideig... Kossuth katolikus szülei..ughh..

Kosinva írta...

Tökéletesen mindegy, hogy Kossuthnak milyen szülei voltak.

De az nem kicsit visszás, hogy Széchenyi portrét tesznek be a republikánus és baloldali Kossuthról szóló szöveg illusztrációjához.

Stami írta...

Az hol mindegy hogy egy szövegben durva tárgyi tévedések vannak?

Per Spegulo írta...

Legközelebb Lincolt vagy Obamát fogják bevágni illusztrációnak. A köztársaság egy maga által is bevallottan életképtelen gondolatkísérlet.
Kell ennél eklatánsabb példa?
A Médiahatóság nem vette észre? :-D

Kis off-ként megjegyzem, hogy ha én lennék a köztársaság, akkor én mondjuk megünnepeltettem volna a csőcselékkel, s a hozzájuk tartozó fizetett tapsoncokkal az 1946-os köztársaságos kikiáltásomat.
De nem tettem meg.
Vajon miért?
Lehet azért, mert már nem is élek, csak úgy jártam, mint a török hadak Szigetvár falai alatt, amikor levágták a díszlépést a pár hete meghalt Szulejmán előtt.
Akkor meg már tényleg "mindegy", hiszen a köztársaság már akkor meghalt, amikor kitalálták.

Ui: Az Urak közül hallotta valaki a fergeteges köztársasági örömünnepet? Esetleg a tegnapi MEASZ tüntetők és ő-harcsabajuszsága megemlékezett róla? Vagy ők is elfelejtették? (Persze a vörös grófnak 46-hoz csak korrupciós-legitimációs kuncsorgási köze volt... de azért mégis! Az alibi is adott volt...) Tehát nem is a köztársaság "védelme" a fontos, hanem a saját zsebük? De ez már tényleg off...

Bérces Ádám írta...

Én már ott, még Kossuth előtt megakadtam, hogy a rabbi BIBLIAI idézeteket írt fel cédulákra...

Petrus Augustinus írta...

A Tóra is a Biblia része.

Bérces Ádám írta...

A Biblia része, de ez szerintem eléggé sánta fogalmazás. Meg ez inkább a zsidó vallásúakat sérti, ha a Tanakhot "zsidó bibliának" nevezik, szakszerűtlenül is hangzik, teológiákon tuti egyes jár érte.
De itt simán Biblia hangzott el, ami testvérek közt is azt a 73 (vagy másoknak 66) könyvet jelenti, amelyet Ó- és Újszövetségre osztanak és a kereszténység szent könyve.
Na jó, ez már kukacoskodás, később elhangzottak nagyobb képtelenségek is, de egy történelmi témájú műsorban törekedhetnének pontosabb megfogalmazásokra is. Még ha a kereskedelmi televízió inkább az alacsonyabb műveltségű rétegeket célozza is meg.

Névtelen írta...

Éppen az alacsonyabb műveltségű rétegek miatt kellene pontosan fogalmazni, hiszen a sok apró félremondás végül nagy baromságokká állnak össze a kérdéses fejekben. A hülyeségnél pedig semmi sem veszélyesebb - főleg, ha szorgalommal is párosul.

Bérces Ádám írta...

Igazad van, én sem gondolom másképp. Csak sajnos akik ezeket a műsorokat készítik azok meg úgy vannak vele, hogy "ezeknek nem mindegy?" - bár lehet ők is közéjük tartoznak, ezért ilyen zavarosak az ismeretei ezekről a dolgokról.